3D Futóműbeállítás

A 3D technológia kifejlesztése forradalmian új technológiát jelent a futómű- geometria mérésben. Négy-ötszörös gyorsaság, már 2-3 perc alatt az összes futómű geometriai érték rendelkezésre áll.

A kerék-beállítási paraméterek alapvetően befolyásolják a jármű egyenes- és ívmeneti tulajdonságait, a tapadási viszonyokat és a gumiabroncsok kopását.
Nap mint nap különböző erőbehatások érik, pl. kátyú, járdára felhajtás, maximális súlyterhelés meghaladása stb.
Ezeknek az erőbehatásoknak köszönhetően az autó futóműve elállítódhat. A nem megfelelően beállított kerekek akadályozzák a jármű természetes mozgását és ezzel kormányzási problémát okoznak. A kormányzási nehézségeken kívül, növelheti az autó üzemeltetési költségeit is, pl. fokozott gumiköpenykopás, magasabb fogyasztás és az alkatrészek idő előtti kopásához is vezet. A rossz futómű beállítás a gömbfejeket, kerék csapágyakat, felfüggesztéseket, a lengéscsillapító szárát jobban terheli. Minden kerék saját dinamikával (dőlés, gördülés és összetartás) rendelkezik, amelyet a gépjármű gyártója határoz meg. A nem megfelelő beállítás leggyakoribb jele az abroncsok egyenetlen és gyors kopása, illetve a jármű egyenestől való elhúzása. Ebben az esetben futóműállítás, futómű beállítás szükséges.

Minden gépjármű esetében az autó gyártója meghatározza a futómű geometria paramétereit: kerékösszetartás, kerék dőlésszög, utánfutási szög, stb. A futóműnek ezek a jellemzői határozzák meg az autó menetstabilitását, irányíthatóságát, illetve megakadályozzák a gumiabroncsok rendellenes kopását. Ha nagy ütés éri a futóművet (például kátyúba való hajtás miatt) elállítódhat, ezért ellenőrizni kell a beállítást.

Szezononként egyszer javasolt a futómű felülvizsgálata, és a futóműállítás. Ennek okai:

• Biztonságos kanyarvétel (jobb kanyarfekvés)  
• Helyes viselkedés fékezésnél (nem húz oldalra)  
• Optimális nyomtávtartás egyenetlen útburkolaton is  
• Futóműállítás, futómű beállítás, és ellenőrzés hiányában rossz úttartás, egyenetlen-szabálytalan kopás, zajképződés léphet fel,  amely jelentős többletköltséget jelenthet az autós számára.

Ha az alábbi tüneteket észleli gépkocsiján, feltétlenül keressen fel bennünket:
• kopogó hang
• kanyarodásnál visító gumik zaja
• gumik széleinek rendellenes kopása
• kormányrázás 60 km-től 120 km-ig vagy efelett
• fékezésnél kormányrázás
• búgó, morgó hang a kerekek felől
• kis ívű kanyarodásnál túl nagy kormányerő (nehéz tekerni a kormányt)
• nyomvályúra túl érzékenyen reagál a gépkocsi (kivétel a gyári gumiméretektől való eltérés, vagy a túl nagy ET szám)
• túl erősen félrehúz az autó- kanyarodásnál a kormány nem elég intenzíven tekeredik vissza

Továbbá javasoljuk az autó 10.000 – 15.000 kilométerenként átvizsgálása alulról is, ahol láthatóvá válnak a rejtett hibák, pl. olajfolyás, fékcső repedezés, kipufogó, féltengely gumiharangok állapota, stb.




« Vissza az előző oldalra!

Elérhetőségek

AUTOFIT EXTRA Autószervíz - Pápa

8500 Pápa,
Celli út 65.
Telefon: 89/830-200
E-mail küldése
AUTOFIT EXTRA Autószervíz - Pápa - Magyar